شوکران

همه زیبا

شوکران

همه زیبا

هوشمندی

هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس گامی بزرگ در تحول نظام آموزشی.با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن آموزش هوشمند ، کم کم مراکز آموزشی نیز به سیستم های هوشمند جهت آموزش مجهز گردیده اند.با استفاده از آموزش هوشمند می توان محتوای آموزشی را به شکل کاملا بصری برای دانش آموزان به اجرا گذاشته تا به وسیله آن بتوانند درک بهتری از محتوای آموزشی داشته باشند و همچنین مطالب را با عمق بهتری فرا گیرند.

توسط هوشمند سازی مدارس آموزش دچار تحول بزرگی شده و روش های سنتی آموزش کم کم منسوخ شده اند.در یک لاس هوشمند ابزارهای زیر مورد نیاز می باشند

1- ویدئو پروژکتور

2-رایانه

3-کادری جهت نمایش تصویر ویدئو پروژکتور که عموما پرده نمایش و یا تخته وایت برد می باشد.

4- برد هوشمند که البته یک ابزار اختیاری می باشد.

محتوای آموزشی تولید شده توسط کامپیوتر و از طریق پورت خروجی آن به ویدئو پروژکتور انتقال داده شده و نمایش داده می شود.دانش آموزان می توانند مطالب را بصورت ویدئو صوت و یا تصویر مشاهده کرده و بسیار راحت تر آنها را فراگیرند.

smart-school-670x300

ارائه محتوای آموزشی امری بسیار مهم در استفاده از یک کلاس هوشمند می باشد که در حقیقت بدون داشتن محتوای آموزشی مناسب استفاده از کلاس هوشمند هیچ سودی نداشته و بدتر به عنوان ابزاری دست و پا گیر قلمداد می شود.با توجه به نظر سنجی های انجام شده در خصوص استفاده و یا عدم استفاده از کلاس هوشمند ، دبیران کهنه کار که آشنایی کمتری با سیستم های رایانه ای دارند ، کلاس هوشکمند را بسیار دست و پا گیر شمرده و میل به تدریس سنتی دارند.اما چیزی که در حقیقت واضح و مبرهن است این است که استفاده از یک کلاس هومشند در کنار ارائه مطالبی و محتوای آموزشی مفید می تواند ضمن تسریع در فرایند آموزشی باعث ماندگاری طولانی تر مطالب آموزشی در ذهن دانش آموزان گردد.

هوشمند سازی مدارس

شرکت فنی مهندسی  ایلیا دیتا با بیش از 5 سال تجربه در زمینه هوشمند سازی مدارس و نصب و راه اندازی انواع کلاس هوشمند در خدمت شما می باشد.

 

تعمیر ویدئو پروژکتور

ایلیا دیتا ارائه خدمات نگهداری و تعمیرویدئو پروژکتور  تامین ملزومات نصب ، لامپ ویدئو پروژکتور

مهم ترین نکات استفاده از ویدئو پروژکتور به شرح ذیل می باشند.امید است تا با رعایت این نکات هزینه خذمات و نگهداری دستگاه تا حد ممکن کاهش یابد.

اگر محیطی که می خواید در آن از ویدئو پروژکتور استفاده کنید سرد است سعی کنید حد الامکان دستگاه را روشن نکنید.این کار باعث می شود تا عمر لامپ دستگاه کاهش یابد.به دلیل استفاده از کریستال در بدنه لامپ ، سرد و گرم شدن می تواند به لاپ دستگاه آسیب وارد کند و یکی از پر هزینه ترین خدمات جهت تعمیر ویدئو پروژکتور تعویض لامپ آن می باشد.

زمانی که می خواهید دستگاه را خاموش کنید هرگز یکباره آن را از برق نکشید.زیرا بدلیل استفاده از آن لامپ و هیت سینک های دستگاه به شدت گرم شده اند و زمانی که شما کلید پاور روی ریموت و با خود دستگاه را فشار می دیهد ممکن است مدتی فن ها روشن بمانند تا دستگاه را خنک کنند و از رسیدن آسیب به آن جلوگیری کنند.

تعمیر ویدئو پروژکتور

همیشه مراقب باشید تا دستگاه شما مورد اصابت ضربه قرار نگیرد.این اتفاق ممکن است زمان جابجایی دستگاه نیز اتفاق بیفتد.وارد شدن ضربه به یک ویدئو پروژکتور می تواند تنظیم آینه های آن را بهم بزند و در نتیجه تصویر شما از حالت تراز در آمد و در نقاطی دچار کشیدگی های نا معقول می شود.

بدلیل تولید گرمای زیاد توسط دستگاه باید فن های آن بطور دائم در حال کار و خنک کردن دستگاه باشند.از این رو به طبع پس از مدتی سینک ها و فن دستگاه شما دچار خاک گرفتگی می شوند و این مرحله زمانی است که دستگاه شما نیاز به سرویس دارد.در غیر اینصورت سنسور فن و لامپ دستگاه آسیب جدی می بینند.دلیل این امر این است که سنسور فن دستگاه با توجه به گرمای تولید شدخ توسط آن دور فن ها را زیاد و کم می کند.هنگامی که فن ها توانایی خنک کنندگی خود را از دست بدهند باید با دور بالاتری کار کنند و پس از مدتی حتی با دور بالا نیز قادر به خنک کردن دستگاه نمی باشند.همین امر سبب گرم شدن بیش از حد لامپ شدهخ و عمر آن را به شدت کاهش می دهد.

جهت سرویس ویدئو پروژکتور و تعمیر ویدئو پروژکتور و فن ها هرگز آن را مستقیما در معرض وزش شدید باد پمپ و یا بلوور قرار ندهید.با این کار شما لامپ آن را نابود می سازید و همیشه سعی کنید سرویس دستگاه را به متخصص بسپارید.

دوربین مدار بسته

امروزه وجود دوربین مدار بسته در هر مکانی که دارای اشیا با ارزش باشد مرسوم گردید ه است .حتی برخی از اصناف جهت اخذ مجوز کسب ملزم به نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته می باشند.

با توجه به اهمیت روز افزون امنیت در مقوله ی کسب و کار دوربین مدار بسته به عنوان مهم ترین حسگر و عامل امنیتی در هر مکان به شمار می آید.

دوربین مدار بسته

یک سیستم مدار بسته علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم به پیگیری یافتن سارق پس از وقوع جرم نیز کمک می کند.

برای نصب یک سیستم مدار بسته باید در نظر داشته باشید که توقع شما از یک سیستم امنیتی مدار بسته چیست ؟ آیا فقط به دریافت تصاویر کلیات محل نیاز دارید و یا اینکه جزییات نیز برای شما مهم می باشد و این یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از نصب دوربین مدار بسته باید با کارشناس آن مطرح کنید.

مورد بسیار مهم دیگر ، فضاهای مورد نیاز جهت پوشش دقیق تر می باشد.چنانچه محل خاصی برای شما اولویت دارد آن را نیز با کارشناس مطرح کنید.

یکی از موارد بسیار مهم برای نصب دوربین مدار بسته میزان بودجه شما می باشد.دوربین مدار بسته تحت شبکه گرانترین نوع سیستم مدار بسته و همچنین نوع آنالوگ ارزانتذین نوع آن می باشد.مشخص است که هزینه بیشتر برابر است با کیفیت تصویر بالاتر و رضایتمندی بیشتر.

دوربین مدار بسته

با توجه به طیف وسیع کاربرد دوربین مدار بسته در صنعت ، خانه و سایر اماکن انواع مختلف و با قیمت متفاوتی از این محصول در بازار موجود می باشد.انتخاب نوع مناسب همواره می تواند ضمن صرف هزینه معقول ، کارایی بهتری را حاصل می کند.

امروزه سیستم های امنیتی مدار بسته امکانات بسیاری را به مشتریان عرضه می کنند.توانایی انتقال تصویر و همچنین ارتباط دو طرفه ، به اشتراک گذاری تصویر ، ظبط تصاویر در بازه های طولانی مدت و بسیاری امکانات دیگر در اختیار شما قرار دارند تا بتوانید امنیت اماکن خود را هر چه بهتر تضمین نمایید.

پارامترهای مهم در انتخاب ویدئو پروژکتور

شدت روشنایی :
به عنوان یکی از پارامترهای اصلی در انتخاب ویدئو پروژکتور بوده که رابطه مستقیم با قیمت دارد. انسی لومنز هرچه بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر می رود و برای محیط های بزرگ تر و با نور بیشتر از پروژکتورهایی با شدت روشنایی بالاتری باید استفاده کرد .
پس در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که برای چه محیطی میخواهید استفاده کنید.

ویدئو پروژکتور
قدرت تفکیک یا رزولیشن :
این پارامتر رابطه مستقیم با حالت صفحه نمایش کامپیوتر شما دارد. هرچه رزولیشن یا قدرت تفکیک بالاتر باشد امکان پخش تصازدر با وضوح بالاتر نیز وجود دارد
SVGA( 800*600) – XGA (1024*768) – SXGA ( 1280*1024) – SXGA+ (1400*1050) – UXGA (1600*1200)

رزولوشن ویدئو پروژکتور
کنتراست :
کنتراست نشانگر تضاد درجه بین رنگ سیاه و سفید درتصاویر پخش شده توسط ویدئو پروژکتور می باشد.هرچه کنتراست یک دستگاه بالاتر باشد فاصله بین سیاه ترین نقطه و سفید ترین نقطه بیشتر بوده که باعث تفکیک بهتر رنگها در فاصله این دو رنگ می باشدو در نتیجه وضوح تصویر بهتر می باشد.

کنتراست ویدئو پروژکتور
طول عمر لامپ تصویر :
در این پارامتر بستگی به اعلام عمرلامپ توسط کمپانی تولید کننده و طریقه استفاده کاربر از ویدئو پروژکتور دارد که چنانچه سرویس های ادواری صورت گیرد عمر لامپ تصویر با عمر لامپ تصویر اعلام شده توسط کمپانی نزدیکتر خواهد بود و راه دیگر این است وارد منوی دستگاه شده و شدت روشنایی را کاهش داده تا عمر لامپ تصویر بیشتر شود.

لامپ ویدئو پروژکتور
تعداد ورودی خروجی ها :
بسته به نیاز کاربر تعریف میشود و باید در هنگام خرید دقت نمایید که به کدام ورودی و خروجی نیاز دارید که معمولا در پروژکتورهای امروزی فول پورت بودن را در نظر میگیرند.

پورت های ویدئو پروژکتور
وزن  پروژکتور :
باید دقت داشته باشید که به چه منظور میخواهید استفاده کنید برای مثال یک مدیر سعی بر آن دارد که تا حد امکانویدئو پروژکتور قابل حمل باشد تا در جلسات خود بتواند از آن استفاده کند.

کاربرد های برد هوشمند

می توان این ابزار کارآمد را در دانشگاه ها و مدارس و همچنین سالن های کنفرانس استفاده کرد.در کل هر جا از یک سیستم آموزشی هوشمند استفاده گردد وجود برد هوشمند یک ویژگی آموزشی هوشمند و بسیار مهم به شمار می رود.

برد هوشمند

اصول کاکرد برد هوشمند

برای استفاده از برد هوشمند الزام به استفاده از یک ویدئو پروژکتور داریم.پس از ثابت نمودن کادر تصویر اقدام به کالیبره کردن برد می نماییم و شروع به کار با برد می نماییم.این ابزار هنگام لمس سطح تخته مختصات انگشت شما را محاسبه می کند و برای لمس ارسال می نماید.سیستم عامل نیز متوجه آن شده و در همان نقطه یک عمل کلیک را انجام می دهد.

هر برد  با یک کابل مستقیما به رایانه متصل می شود تا با سیستم عامل ارتباط بر قرار کند.در کنار هر برد نرم افزارهایی وجود دارند که جهت تولید محتوای آموزشی و همچنین ارائه آن استفاده می گردند.برد ها انواع مختلفی از قبل مگنتی و IR دارند.نوع مگنتی فقط با قلم مخصوص کار می کند و نوع IR توسط لمس دست و بدون نیاز به قلم کار می کند.

علاوه بر بردهای هوشمند کیت های هوشمند نیز به عنوان ابزار هوشمند ساز استفاده می گردند که با ظهور برد هوشمند استفاده از کیت هوشمند کمتر شده و تولید آنها نیز رو به توقف است.کیت های هوشمند توسط قلم مخصوص خود کار می کنند.به این صورت که ابتدا باید کیت را با کادر نمایش خود تطابق دهیم.عمل تطابق به این معنی است که کیت هوشمند شما بسته به تکنولوژی به کار رفته در آن و نوع نصب می بایست کادر نمایش تصویر ویدئو پروژکتور را به خوبی تشخیص دهد.پس از نصب کیت در محل مناسب اقدام به کالیبره کردن کیت می نماییم.کالیبره کردن کیت به این معنی است که باید مختصات گوشه های تصویر نمایش داده شده را توسط قلم اشاره کرد تا کیت همه کادر نمایش را به خوبی شناسایی کند.

برد هوشمند کیت هوشمندبرد هوشمند کیت هوشمند

برخی دستگاه های ویدئو پروژکتور خود دارای کیت هوشمند داخلی می باشند.به این نوع دستگاه ها interactive گفته می شود.برای نصب آنها نیز نیاز به نصب کیت در محل مناسب نیست.بلکه کیت هوشمند در داخل پروژکتور تعبیه گردیده است و نیاز به جانمایی نصب کیت نداریم.

برد هوشمند باعث می شود تا بتوان مفاهیم آموزشی را با کیفیت بهتری در اختیار بازدید کنندگان قرار دهیم.در نمایشگاه های عرضه محصولات نیز به کثرت شاهد استفاده از این ابزار هوشمند هستیم و برای present کردن محصولات ، کاربرد یک برد وصف نشدنی است.به علاوه اینکه نصب این ابزار بسیار راحت بوده و حتی می توان آن را روی پایه های متحرک جابجا کرد و کادر تصویر را توسط ویدئو پروژکتور نمایش داد و برد را کالیبره کرد.

کیت های هوشمند متحرک که از آنها به عنوان برد هوشمند متحرک یاد می شود نیز نوع کوچکتر و کم جا تر برد هستند که البته برای استفاده از انها نیاز به قلم مخصوص خود کیت می باشد.همراه هر برد نرم افزار راه انداز آن ارائه می گردد.اما نرم افزاری که بتوانید برای نمایش و تولید محتوای مناسب از آن استفاده کنید بسیار مهم است.

در واقع بدون داشتن محتوای آموزشی مناسب و واکنش گرا استفاده از برد ایده ی مناسبی به شمار نمی رود.جهت تولید محتوا و ارائه آن نرم افزار های whiteboard و smart class teaching software در بین مدارسی که از این محصول استفاده می کنند بیشتر کاربرد دارد.

تخته هوشمند

تخته هوشمند

تخته هوشمند یا به اصطلاح بهتر برد هوشمند نوعی تخته وایت برد است که پس از اینکه تصویر ویدئو پروژکتور روی آن تابیده شد این قابلیت را دارا می باشد که تصاویر را بصورت لمسی در آورد و با استفاه از یک سیستم تعاملی بتوان محتوای آموزشی را بهتر به نمایش گذاشت.

زمانی که محتوای آموزشی به صورت تعاملی به نمایش گذاشته می شود کاربر روی تخته وایت برد توسط تولید محتوای مناسب و تعاملی توسط نرم افزار تولید محتوای مناسب ، نظیر پاور پوینت و … می توان فرایند آموزش را بصری تر کرد و محتوا را به مدت طولانی تر در خاطر دانشجویان نهادینه کرد.

تخته هوشمند

یک تخته هوشمند می تواند بصورت لمسی و یا توسط استفاده از قلم مخصوص کار کند.نوع لمسی تخته هوشمند هنگام لمس ، بدلیل قطع شدن دید مستقیم IR تعبیه شده در فریم آن ، مختصات لمس را حساب می کند و چنانچه تصویر شما بصورت صحیح کالیبره شده باشد ، آن مختصات را به نرم افزار مربوطه ارسال میکند.سیستم عامل نیز همین لمس را تشخیص می دهد و همانند یک کلیک موس با این رویداد بر خورد می کند.این پروسه برای هر لمس تکرار می گردد.

نکته مهمی که باید در نظر گرفت میزان تاخیر در لمس تخته است.هنگام لمس چندین فرایند صورت می گیرد و همین امر سبب بروز تاخیر در تخته هوشمند می شود.در حقیقت دلیل اصلی این تاخیر تا حدی مربوط به خود برد و قیمت دیگر مربوط به سیستم عامل می باشد.تخته های امروزی تقریبا بصورت real time عمل لمس را انجام می دهند.دلیل این امر نیز وجود پردازنده داخلی در خود تخته است که بار پردازش را از روی کامپیوتر بر می دارد.

برای نصب یک تخته هوشمند باید در نظر داشته باشیم که تخته در جای خود محکم و ثابت باشد.ویدئو پروژکتوری که تصویر را روی آن انتشار می دهد نیز ثابت باشد و تا حد امکان تصویر ویدئو پروژکتور اندازه کادر برد هوشمند باشد.اگر قبلا ویدئو پروژکتور در فضایی نصب شده باشد و بعد بخواهیم برد هوشمند را به آن اضافه کنیم ممکن است مجبور شویم پروژکتور را جابجا کنیم.

فروش دوربین مدار بسته

شرکت فنی و مهندسی ایلیا دیتا مجری فروش دوربین مدار بسته نصب و راه اندازی سیستم های مانیتورینگ ، هوشمند سازی مدارس

فروش دوربین مدار بسته نیاز به تخصص کافی فرد فروشنده دارد تا بتواند به درستی نیاز مشتری را آنالیز کند و تجهیزات مناسب را به او پیشنهاد دهد.گاهی اوقات بوسیله اشتباه در جانمایی دوربین مدار بسته و همچنین انتخاب تجهیزات نا مناسب ، هزینه های نصب و راه اندازی یک پروژه  چندین برابر شده و موجب نارضایتی مشتری می گردد.

به عنوان مثال قرار گرفتن لنز دوربین در مقابل نور آفتاب ممکن است قسمتی از تصویر دوربین را سفید کند که اصلا قابل قبول نیز.همین حالت ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک دوربین به ناچار در مقابل نور آفتاب نصب شده است و مجهز به تکنولوژی WDR نمی باشد.در این حالت هر تغییر جهت نور آفتاب می تواند قسمتی از تصویر را تحت تاثیر قرار دهد.

مورد دیگر که لازم است جهت فروش دوربین مدار بسته در نظر گرفته شود این است که گاهی اوقات فواصلی مد نظر مشتری هستند که توسط نصب دوربین در محلی خاص قابل پوشش نیستند.انتخاب لنز دوربین مدار بسته موردی بسیار بسیار مهم جهت بدست آوردن کادر تصویر مناسب می باشد و هر دوربینی را با هر سایز سنسور تصویر را نمی توان در هر مکانی نصب کرد.

به عنوان مثال برای پوشش یک اتاق کوچک استفاده از لنز مرسوم3.6 میلی متری توصیه نمی گردد.زیرا باعث می شود کادر تصویر زیادی را از دست بدهیم.این در حالی است که در فضای بزرگ استفاده از لنز دوربین مدار بسته با سایز 2.8 میلی متر توصیه نمیگردد.زیرا علاوه بر دور نشان دادن تصویر باعث کروی به نظر رسیدن تصویر در اطراف کادر می شود.

بسیاری نکات فنی مهم وجود دارند که در فروش دوربین مدار بسته توسط همکاران و رید آن توسط مشتری باید در نظر گرفته شود و بسیار مهم است که تمامی مشتریان و همکاران نکات اصلی و کلیدی را در نظر بگیرند تا رضایت مشتری به بهترین شکل فراهم گردد.

دوربین مدار بسته AHD

دوربین مدار بسته ahd چیست ؟ این نوع سیستم مدار بسته امروزه بسیار رایج گردیده است و دوربین مدار بسته آنالوگ با ظهور این سیستم ها رو به منسوخ شدن می رود.مهم ترین تفاوت دوربین مدار بسته ahd کیفیت تصویر بالاتر در مقابل نوع آنالوگ می باشد.در ادامه با ایلیا دیتا همراه باشید.

کلمه ahd مخفف analog high definition می باشد که همانطور که از نامش پیداست به معنی سیستم آنالوگ با کیفیت بالا است.در این نوع سیستم فشرده سازی خاصی بر روی تصوایر اعمال نمی شود و به کمک استفاده از سنسور های تصویر قوی تر و دارای قدرت پردازش بیشتر این سیستم ها دارای تصاویر با وضوح بالاتری هستند.برای استفاده از یک سیستم ahd باید در نظر داشته باشید که نوع دستگاه رکوردر تصویر یا همان DVR شما نیز باید از نوع ahd باشد و نمی توانید یک دوربین ahd را به دستگاه گیرنده تصویر آنالوگ متصل نمایید.

دوربین مدار بسته ahd

کیفیت تصویر این دوربین ها از نوع آنالوگ بسیار بالاتر می باشد ولی توانایی رقابت با نوع hdcvi و ip را ندارد.دوربین ip نوعی از دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشد که تصاویر را بصورت دیجیتال و در بستر شبکه کامپیوتری ارسال می کند.برای بیان میزان کیفیت تصویر این دوربین ها از واحد مگاپیکسل استفاده می شود.حد اکثر کیفیت ارائه شده برای تصاویر این نوع دوربین مدار بسته تا به امروز 2 مگاپیکسل بوده که البته قابل ذکر است که در ابتدای ارائه نوع 2 مگاپیکس مشکلاتی از قبیل قطع و وصل شدن تصویر همراه آنها بود که امروزه بر طرف گردیده است.

دوربین مدار بسته ahd

مزایا و معایب این نوع سیستم مدار بسته

به دلیل عدم استفاده از مکانیسم کد گزاری های پیچیده روی تصاویر دوربین مدار بسته ahd ، جهت ذخیره سای تصاویر این دوربین ها به فضای ذخیره سازی 4 برابر بیشتری نسبت به نوع آنالوگ نیاز داریم .

متراژ نهایی ارسال تصویر بدون استفاده از تکرار کننده ما بین 100 ال 150 متر می باشد

قیمت این سیستم نسبت به سایر سیستم ها از قبیل ip و hdcvi بسیار مناسب تر است.

این سیستم مدار بسته به راحتی در بستر قبلی آنالوگ قابل نصب است و نیاز به هیچ گونه تغییر در سیم کشی نداریم.

دوربین مدار بسته دید در شب

دوربین مدار بسته دید درشب چیست و چگونه کار می کند ؟ در ادامه با ایلیا دیتا همراه باشید.

دوربین مدار بسته دید در شب همانطور که از نامش پیداست توانایی نمایش و نظارت تصاویر در تاریکی مطلق را دارا می باشد.اگر به ساختار یک دوربین مدار بسته دید در شب دقت کرده باشیداطراف لنز این دوربین ها توسط LED های مادون قرمز پوشیده شده است.این LED ها که به اختصار IR نام دارند وظیفه روشن کردن محیط برای دید دوربین را به عهده دارند و بدون آنها دوربین مدار بسته دید در شب عملا توانایی نمایش تصاویر در تاریکی مطلق را ندارند.در مکان هایی که نظارت 24 ساعته مد نظر می باشد می بایست از این نوع دوربین ها استفاده گردد.

دوربین مدار بسته دید در شبدوربین مدار بسته دید در شب

امروزه اکثریت دوربین مدار بسته مجهز به تکنولوژی دید در شب می باشند و این ویژگی دیگر همراه هر دوربینی می باشد و به عنوان گزینه اضافی تلقی نمی گردد.نور یک پرتو الکترومغناطیسی است و زمانی که این پرتو از هر جسمی به چشم انسان برسد باعث می شود تا آن شی دیده شود.چشم انسان دارای یک بازه نور محدود در طیف و وموج رنگ می باشد و در خارج از آن محدوده یا بازه چشم شما هیچ جسمی را نمی بیند.فناوری دید در شب می تواند بازه ی متفاوتی را به نسبت چشم انسان رویت کند.شک زیر نشان دهنده انواع بازه نور قابل رویت توسط چشم انسان و سیستم دید در شب می باشد.

دوربین مدار بسته دید در شب

نکته شایان ذکر در مورد تمام دوربین های دید در شب این است که همه ی آنها تصاویر شب را بصورت سیاه و سفید نمایش می دهند.

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته بیسیم چیست ؟ با فراگیر شدن دوربین مدار بسته در همه ی حوزه ها انواع مختلفی از این تجهیزات به بازار عرضه شده است که قصد داریم در این مقاله نوع بی سیم آنرا مورد بررسی قرار دهیم.با ایلیا دیتا در ادامه همراه باشید.

دوربین مدار بسته بیسیم دارای انواع مختلفی است که پر کاربرد ترین آنها به شرح ذیل می باشند

1- دوربین بی سیم آنالوگ

2- دوربین بی سیم تحت شبکه

3- دوربین بی سیم مخفی

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ متشکل از یک فرستنده و یک گیرنده می باشد.تصویر خورجی دوربین مدار بسته توسط سیم به ورودی تصویر فرستنده وصل می شود.در سمت دیگر گیرنده تصویر کار در یافت سیگنال فرستنده را انجام می دهد و یک گیرنده دارای پورت خروجی تصویر می باشد که در نهایت تصویر در محل مورد نظر دریافت می گردد.

این سیستم ضمن دارا بودن مزیت بی سیم دارای معایبی نیز می باشد.از مهمترین معایب آن افت کیفیت بدلیل استفاده از فرستنده و گیرنده و همچنین برد کم ارسال سیگنال توسط فرستنده و گیرنده می باشد.بدلیل استفاده از سیگنال بی سیم پهنای باند تصویر دوربین مدار بسته کاهش می یابد و باعث می شود تا تصویر افت محسوسی داشته باشد.همچنین وجود سیگنال های مزاحم از قبیل موتور های سلفی نظیر موتور آسانسور و قرار گیری در جوار برق سه فاز و دیگر عومال مخرب و نویز آفرین ، تصویر شما را بسیار در هم ریخته می کند و امروزه تقریبا استفاده از این نوع سیستم منسوخ گردیده است.

دوربین مدار بسته بی سیم تحت شبکه با استفاده از فن آوری WiFi تصاویر خود را با پهنای باند بالا و بصورت دیجیتال عرضه می کند.بدلیل برد محدود سیستم وای فای در متراژ های بلند ممکن است نیاز به استفاده از یک یا چند اکسس پوینت داشته باشیم.اکسس پوینت یک فرستنده و گیرنده در شبکه کامپیوتری بی سیم می باشد که سایر دستگاه های بی سیم در شبکه می توانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

دوربین مدار بسته بی سیمدوربین مدار بسته بیسیمدوربین مدار بسته بی سیم

 

استفاده از دوربین مدار بسته بیسیم تحت شبکه بدلیل دارا بودن قیمت بالا ، مورد محدودیت قرار گرفته است.اما لازم به ذکر است که این دوربین ها امکانات فراوانی دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم

-تصویر با کیفیت بسیار بالا تا 5 مگاپیکسل بسته به برند و مدل دستگاه

-امکان محدود کردن دسترسی منابع داخل شبکه به تصاویر دوربین

-امکان ظبط تصاویر در خود دستگاه از طریق درگاه Micro SD و قرار دادن کارت حافظه

-امکان ظبط همزمان صدا و تصویر

-امکان پخش صدا و ارتباط دو طرفه بین اپراتور و شخص مقابل دوربین

دوربین مدار بسته کرج

دوربین مدار بسته کرج

شرکت فنی مهندسی ایلیا دیتا مجری نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته کرج برخی خدمات خود را به شرح زیر اعلام می دارد:

فروش و نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته در کرج و تهران  AHD آنالوگ HDCVI و تحت شبکه IP

فروش و نصب سیستم های کنترل تردد و پلاک خوان

دوربین مدار بسته کرج

فروش تجهیزات و نصب انواع دزدگیر اماکن حرفه ای بی سیم ، با سیم ، طلا فروشی ها و بانک هادوربین مدار بسته کرج

 

ایراد یابی و تعمیر انواع دوربین مدار بسته

تعمیر دوربین مدار بسته کرج

انجام مشاوره نصب توسط کارشناسان بسیار با تجربه از صفر تا صد کار

مشاوره دوربین مدار بسته کرج

طراحی انواع پلن های امنیتی امکان

پلان امنیت دوربین مدار بسته کرج

فروش و نصب و راه اندازی انواع برق اضطراری UPS جهت دوربین مدار بسته و سایر تجهیزات برقی

نصب ups دوربین مدار بسته کرج

با انجام مشاوره رایگان توسط کارشناسان مجرب شما را در تمامی مراحل پروژه تان راهنمایی می کنیم.ایلیا دیتا با بیش از یک دهه سابقه در زمینه نصب و راه اندازی و پیاده سازی انواع سیستم های امنیتی همواره سعی در ارائه بهترین خدمات توام با بهترین قیمت و کیفیت اجرا را داشته است.

دوربین مدار بسته کرج 09124651814 .فرایند نصب دوربین مدار بسته نیاز به ظرافت و دقت بالایی دارد و استفاده از بهترین مسیر جهت سیم کشی نیاز به تجربه بسیار بالا در کار دارد.کارشناسان ما با بالاترین تجربه و بیش از 500 پروژه انجام شده همواره در خدمت شما می باشند.

پخش و فروش انواع تجهیزات مدار بسته با مناسب ترین قیمت شامل انواع منبع تغذیه ، کابل ترکیبی و معمولی ، کابل شبکه ، اتصالات تصویر ، پاور مرکزی ، انواع دوربین مدار بسته با برند های مختلف ، انواع دستگاه رکوردر ، هارد دیسک ، و تمامی تجهیزات سیستم های مدار بسته در کرج.

نصب و راه اندازی دوربین های تحت شبکه(دوربین ip) به همراه انتقال تصویر داخلی و اعمال دسترسی برای کاربران مختلف

 

ایلیا دیتا مجری حرفه ای دوربین مدار بسته کرج .

دکتر دندانپزشک

 خوب چه کسی است ؟

 

 

 

راهکارهای ترس نداشتن از دکتر دندانپزشک :
برخی اوقات به دلیل ترسی که از دندانپزشکی داریم به دکتر دندانپزشک مراجعه نمیکنیم و شاید از درد دندان نیز رنج میکشیم و از رفتن میترسیم . من در اینجا راهکاری برای از بین بردن ترس از دندانپزشکی به شما ارایه میدهم :
اگر از رفتن به نزد دکتر دندانپزشک ترس و استرس دارید و حس خوبی از روبرو شدن با او ندارید میتواند دلیل بر یک خاطره بد از تجربه ی ای که در گذشته از دندانپزشکی داشته اید باشد و این ترس و استرس از درمان ناخوشایندی که داشته اید باشد که با راهکارهایی که گفته میشود میتوانید بر این حالت غلبه کرده و به راحتی برای درمان به نزد پزشک رفته.

1- فراموش کردن خاطره ی بد از دندانپزشکی:
بیشتر کودکان با رفتن به دندانپزشکی تجربه بدی را داشته اند و باید تا آخر عمر خود از رفتن به دکتر بترسند و میتواد یکی از دلایل اصلی مراجعه نکردن به پزشک باشد.
راه غلبه : از خاطرات دندانپزشکی و مطب دکتر دندانپزشک که در دوران کودکی و نوجوانی داشته اید را فراموش کنید و تصوراتی که از یک فرد روپوش سفید با ابزار فلزی داشته اید را از ذهن خارج کنید و از این حالات بیرون بیایید و دیگر ترسی نداشته باشید.

حالت دوم این ترس زمانی است که فرد به دلیل درد زیادی که از دندان درد داشته به نزد دندانپزشک مراجعه کرده و به این دلیل که ماده ی بی حسی دیر عمل کرده هر کاری که روی دندان انجام میگیرد همراه با درد زیاد بوده و تحربه ی بدی را در ذهن ایجاد کرده و این افراد با درد و زجر زیادی مواجه میشوند و باید بدانید که این حالت برای موقعی بوه که مشکل حادی داشته اید و باید درد بیشتری را تحمل کنید.
و اگر یک تجربه ی بد از دندانپزشکی دارید دلیلی نیست که دوباره این تجربه برایتان بوجود آید و نباید با استناد بر خاطرات گذشته ی کودکی که داشته اید دیگر به نزد پزشک معالج نروید.و باید این خاطرات را از فکرتان دور بریزید.

2- ترس از درد درمان:
یکی از علت های داشتن درد زیاد داشتن دندان های حساس و بیماری های لثه بوده و فرد در فکر دردی است که در طول درمان باید تحمل کند و به این دلیل از رفتن به دکتر صرفه نظر کرده و برای اینکه درد دندان را تحمل نکند  دجار استرس شده و حتی درد دندان را تحمل میکند ولی درد درمان را نمیتواند تحمل کند.
راهکار : باید قبل از اینکه درد شروع شود به درمان و پیشگیری اقدام کنید تا اینکه دندان درد شدید بگیرید و بعد به دکتر مراجعه کنید. 
برای انکه این حالت را از بین ببرید حتما دندان پزشکی را انتخاب کنید که رفتارش دوستانه بوده و شیوه ی درمانی خوشونت نداشته باشد و در مرحله ی اول که مراجعه میکنید قبل از درمان آرام بخش یا مسکن تجویز کند تا بدون درد و با آرامش درمان را شروع کنید.

انواع روکش های دندانی PFM

3- ترس از سوزن :
بیشتر مردم بیشتر اوقات از آمپول میترسند و با دیدن سوزن و تصور کردن آن وحشت زیادی را در خود ایجاد میکنند که چگونه این آمپول و درد آنرا تحمل کنند .
راهکار:
برای اینکه از درد آمپول نترسید به دکتر بگویید که قبل از اینکه آمپول را تزریق کند حتما از اسپری سر کننده استفاده کند و بعد از آن اقدام کند تا درد را متوجه نشوید و بیشتر دکتر دندانپزشک ها از آمپول هایی که بدون درد هستند استفاده میکنند تا از حد زیادی کاهش درد تزریق را داشته باشد و شما برای اینکه درد را کم تر تصور کنید در هنگام تزریق میتوانید چشمتان را ببندید تا با دیدن سوزن وحشت نکنید.

4- کنترل کردن 
در زمانی که به دندانپزشکی میروید باید به دکتر خود اعتماد کامل داشته باشید شاید کمی سخت است که این حالت را در خود ایجاد کنید ولی شما که نمیدانید چه اتفاقی قرار است بیفتد و روی آن کنترلی نیز نخواهید داشت .

راهکار:
اگر با دیدن وسایل درمانی وحشت میکنید از پزشک بخواهید کهحتما وسایل را برایتان توضیح دهد تا با آشنا شدن و کارایی هر کدام از آن ها ترس کمتری پیدا کنید.

5- صدای ابزارها:
در هنگام درمان در دندانپزشکی صداهای دستگاه شاید شما را بترساند که مثل کشیدن ناخن روی دندان بوده و این استرس را در شما ایجاد میکند .

راهکار:
اگر از صداهای دستگاه ها ترس و واهمه دارید باید بدانید که این صدا از ورود هوا درون دستگاه ایجاد میشود و این صدای دریل هیچگونه ترسی ندارد و اگر این دریل های مخصوص کاردکتر دندانپزشک روغن کاری شده باشند و زیادی قدیمی نباشند صدای کمتری را دارند.
که شما میتوانید برای اینکه این صداها را نشنوید از هدفون استفاده کنید تا با گوش دادن به مسیقی دیگر نترسید و آن را تا حدی بلند کنید که دیگر صدایی را نشنوید.

6- شرمندگی از وضعیت دندان ها و عدم مراجعه:
اگر از دسته افرادی هستید که به دلیل وخیم بودن حالت دندان هایتان از رفتن به دکتر خجالت میکشید و احساس شرمندگی میکنید  و شاید بترسید که به دکتر مراجعه کنید باید بگم که کاملا بی مورد بوده .
راهکار: بدون شرمندگی به نزد دکتر رفته و به او کاملا توضیح دهید که دندان پوسیده دارید و میخواهید چه اقدامی کنید و این را بدانید که دکتر دندانپزشک از این طریق پول در می آورد و هیچ شرمندگی نباید در شما بوجود آید که وضعیت دندان هایتان چگونه است و با افتخار به دندانپزشکی مراجعه کنید و این ترس را از بین ببرید.
و این را مدنظر داشته باشید که دکترتان حتما دندان هایی بدتر از شما دیده است و نباید به خاطر یک حالت درد درمان را به تعویق نیندازید و باعث ایجاد پوسیدگی به ریشه و عصب دندان شوید.

7- بوی بد دهان:
در هنگام رفتن به دندانپرشکی یک بوی خاصی را استشمام میکنید که شاید خوشایند نباشد و این باعث استرس شما شود 
راهکار : 
میتوانید به مقدار زیادی به خود عطر بزنید تا در هنگام حضور در دندانپزشکی مشامتان پرشود و دیگر بوهای تهوع آوری که حس میکنید را نشنوید و شما را آزرده خاطر نکند .

گاهی  در دهان خود دچار خشکی خواهید شد که  این امر به خاطر کاهش تولید بزاق در دهان است.معمولا اگر دندانی خراب و پوسیده در دهان دارید و به ان رسیدگی نکرده باشید ممکن است دچار چنین مشکلی نیز شوید.اگر کار از کار گذشته باشد گاهی اوقات تنها راه کشیدن دندان است.اما این کار در واقع به عنوان آخرین مرحله درمانی می باشد و تا قبل از ان هر دندانپزشک تمام تلاش خود را خواهد کرد تا جای ممکن دندان آسیب دیده را ترمیم کند.

گاهی اوقات خشکی دهان اصلا مربوط به دندان های شما نیست و عوامل دیگری در ان دخیل هستند. اما جالب است بدانید اگر در این مورد هم دندان ها دخالتی نداشته باشند ولی خشکی دهان شما طولانی مدت شود می تواند همین امر به دندان هایتان آسیب برساند.در واقع در صورت عدم وجود بزاق کافی باعث خواهد شد سطوح دهان از حالت نرمی و لزج بودن خارج شده و حتی کار شستشوی محیط درون ان نیز به سختی انجام شود و همین امر موجب خواهد شد تا میزان پوشیدگی دندان شما افزایش یابد و در نهایت منجر به خرابی دندان هایتان شود.
البته معمولا اگر به یک دکتر دندانپزشک مراجعه نمایید و از او بخواهید برای خشکی دهان شما تجویزی نماید او استفاده از روش های مختلفی را در جهت بهبود این وضعیت پیشنهاد خواهد داد. از جمله استفاده از آدامس ها و شکلات های بدون قند می تواند بزاق دهان را تحریک کرده و باعث کاهش خشکی دهان شود.همچنین استفاده از بزاق مصنوعی و استفاده از دهانشویه ها نیز در این امر می تواند تاثیر گذار باشد..

 

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز ایجاد شده باشد این است که آیا با افزایش سن ممکن است دندانهایمان را از دست بدهیم هر چند اگر خوب از انها مراقبت نماییم.؟
باید گفت خیر امروزه با پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی صورت گرفته است حتی سامندانی را خواهیم یافت که هنوز  دندان های اصلی خود را دارند.شما با رعایت بهداشت و دهان و دندان و همچنین چکاب های به موقع  و مراجعه دوره ای به دکتر دندانپزشک باعث خواهید شد تا احتمال خرابی دندان ها تقریبا به صفر برسد.در واقع پیشگیری همیشه کم هزینه ترین راه برای جلوگیری از یک بیماری است و بسیار بهتر از درمان می باشد و این نته نیز اینجا صادق است و شما باید برای حفظ سلامت دهان و دندان خود نکات لازم را رعایت نمایید.
شما باید به صورت منظم از مسواک زدن و در طول روز بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده نمایید.هر چه سن شما رو به افزایش می رود ماده ای که باعث پوسیدگی دندان هایتان می شود سریع تر در دهان شما شکل خواهد گرفت.پس لازم است حتما در این حالت شما نیز رسیدگی خود را به بهداشت دهان و دندان بیشتر نمایید.
در هر سنی که هستید باید احتمال این را بدهید که مکن است به دلیل عدم توجه لازم کار شما منجر به کشیدن دندان شود. پس دقت کنید پوسیدگی و خرابی تنها مختص کودکان و نوجوانان نیست و بزرگسالان هم در هر سنی که باشند از این خطر در امان نخواهند بود.دلایل پوسیدگی چه در کودکان و چه در بزرگسالان یکسان است.فقط همانطور که رد بالا نیز عنوان کردیم در سنین بالاتنر ماده ای که باعث  پوسیدگی دندان ها می شود کمی بیشتر از سنین پایین تولید می شود و باید بیشتر مراقب بود.
با تحلیل رفتن لثه ها امکان آسیب دیدن دنان ها افزایش می یابد.کاهش بزاق نیز عاملی دیگر است که می تواند میزان آسیب دیدن دهان و دندان شما را افزایش دهد.در بسیاری از حالات همیشه بیماری لثه باعث کشیدن دندان شده چرا که در اوایل بیماری کسی زیاد ان را جدی نگرفته و انقدر پیشرفته تا به این درجه از خرابی رسیده است.


غذاهایی که در میان دندان های شما باقی می مانند و یا سیگار کشیدن و همچنین وجود دندان های نا نظم و حتی استفاده از بریج های نامناسب و استفاده از رژیم های غذایی مر و نوشیدنی هایی همچون نوشابه همه و همه می توانند از عوامل پوسیدگی دندان شما باشند.
با افزایش سن ممکن است دیگر نتوانید با دندان هایتان به مانند قبل عمل جویدن را به خوبی انجام دهید و به همین منظور باید حتما برای خود رژیم غذایی خاصی در سنین مختلف داشته باشید.مثلا یکی از علت هایی که ممکن است نوتاسته باشید عمل جویدن را انجام دهید وجود دندان های دردناک  و لثه های ملتهب است.
یکی دیگر از مشکلاتی که شاید بسیاری در هنگام رفتن به دکتر دندانپزشک آن را تجربه می کنند این استکه بسیار دچار استرس می شوند.در اینجا یک پزشک با تجربه باید بتواند با بیمار خود ارتباطی صمیمی برقرار نماید تا از مزان فشار روحی ان بکاهد.
برخی از افراد نیز به خاطر وجود بیماری های دیگر مجبور هستند داروهای خاصی را مصرف نمایند و یا دارای مشکلات قلبی هستند . حتما قبل از اینکه بخواهید  توسط دانپزشک دندان خود را بی حس کنید او را این موضوع مطلع نمایید و اگر بیماری خاصی دارید حتما باید دانپزشک شما نیز در جریان ان قرار گیرد.
موردی دیگر که باید به ان پرداخت در مورد ایمپلنت است . بسیاری از ما فقط اسم آن را شنیده ایم و چیز خاصی در مورد نحوه انجام ان و جزییات ان نمی دانیم. ایملنت برای بیمارانی که دیگر برای انها دنچر جوابگو نیست بهترین راه حل می باشد.البته این به ان معنا نیست که هر بیمار  بهترین راه برای او استفاده از ایمپلنت است . این روش حتما باید به تشخیص پزشک باشد و قبل از ان باید با یک دکتر دندانپزشک مشورت نمایید .چرا که شاید هنوز نیاز به کشیدن دندان در شما حس نشود که بخواهید داز ایمپلنت استفاده نمایید..

ایمپلنت
اما روش هایی در دندانپزشکی وجود دارند که صرفا برای زیبا کردن لبخند شما استفاده می شوند .سوال اینجاست که آیا از این روش ها می توان در سنین بالا نیز استفاده کرد ؟در این خصوص پشنهاد می کنیم حتما از یک دکتر دندانپزشک مشورت بگیرید و نظر نهایی را از او بخواهید و هیچگاه سر از خود و بدون نظر یک پزشک متخصص اقدام به کاری در این باره نکنید.

 

آیا تا کنون به دندان درد مبتلا شده اید؟
آیا لثه ی شما دچار مشکلی شده است؟
آیا تاکنون در مورد چگونگی حفظ سلامت دندانهای کودکتان سوالی برایتان پیش نیامده؟
بسیاری از مرجعات که بره مراجع دندانپزشکی و دتر دندانپزشک دارید ناشی از نداشتن آگاهی های لازم و اولیه برای دهان و بیماری های آن است. که میتوانید آن ها را کسب کرده .
هر انسانی دوست دارد هرچه بیشتر را بداند آن هم نوعی دانستنی محسوب شده که به کار می آید و ممکن است که برخی این سوالات را بخواهند از پزشک و دکتر دندانپزشک کنند و ممکن است که دکتر وقت کافی برای توضیح دادن به سوالات این افراد و بیمارها نداشته باشد چون ما دندانپزشکان با انبوهی از بیماران مواجه هستیم .
سوالاتی که غالبا از دکتر دندانپزشک میشود راجب اطلاعات عمومی اولیه است که هر فردی میتواند آن ها را بپرسد و باید آن ها را بداند. یک انسان کنجکاو و تشنه ی علم پیوسته در صدد کسب اطلاعات بیشتر شده . اما شما باید این اطلاعات را از کجا گیر بیاورید ؟ از بزرگترها، از رسانه های عمومی مثل صدا و سیما، روزنامه ها از کتبی که مطالعه می کنیم و بالاخره با طرح سوالاتی که برایتان پیش می آید از دیگران میکنیم تا هرروز این اطلاعات اولیه رو به افزایش رفته و آن ها را افزایش دهید.
پیشرفتهای شگفت انگیز انسان در علونم مختلف ماحصل عطش بیشتر شده و هر چه بیشتر دانستن آن ها به دانش او می افزاید نتیجه ای که از دریافت این سوالات و پیدا کردن پاسخ داشته سطح عمومی فرهنگی رادر همه ی زمینه ها ارتقا داده و آگاهی های مردم را افزایش داده .
تجربه ثابت کرده که که بتدریج آگاهی مردن ارتقا پیدا کند خواسته ها و مطالبات آن ها نیز افزایش پیدا کرده و این حالت در علوم پزشکی نیز صادق بوده هرچه اطلاعاتی پزشک مردم بالاتر رفته توجه آن ها به سلامتی بیشتر شده و حساسیت بیشتری را انجام میدهند.
مقایسه ای بین میزان آکاهی و نوع تقاضای مردم در کذشته و امروز شاهد بر این نوضوع است که همسو با افزایش آگاهی مردم خواسته ها و مطالبات آن ها نیز تغییر پیدا کرده و این مساله در تمامی مراحل زندگی و مطالبات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشت و درمان موثر بوده و رشد میکند.
در زمینه ی علوم پزشکی تحقیقات نشان داده که هر چه آگاهی مردم از سلامت و بیماری افزایش یافته شود سلامت و بیماری افزایش پیدا کرده و هم حساسیت آنها به سلامتی خود بیشتر شده و هم به نوعی تقاضای آن ها برای دسترسی به سلامت هرچه بیشتر تغییر یافته است.
بسیاری از والدین بچها هنگامی که به دمتر دندانپزشک مراجعه میکنند سوال میپرسند که چرا ناهنجاریهای فکی و دندانی بیش از حد زیاد شده ؟
و باید گفت که یکی از علتهای اصلی در این زمینه را میتوان به داشتن دندان های زیبا و تقاضا برای رسیدن به این مطلوب در نظر داشت و ما توجه زیادی را به دندان های خود داریم تا هم زیبا و هم منظم شوند و مردم در گذشته به این نوع مسائل اهمیت نمیدادند.
به همان نسبت که آگاهی مردم از سلامت و بیماری ها رشد نموده تقاضای آن ها برای رشد بیماری ها و تقاضای آن ها بیشتر شده و سطح توقعات آن ها نیز بالا رفته است.
بحث نیاز و تقاضا نیز از همینجا شروع میشود تقاضای مردم برای داشتن دندان های زیباو منظم و درمان و خدمات به دنبال کشف نیاز های آن ها افزایش یافته.
سطح آمادگی های اولیه و عمومی در هنگام درمان و یا در اثر بروز کردن بیماری صورت میگیرد به عنوان مثال فردی را که یک یاچند درمان پوسیده داشته است و ممکن است خودش مطلع نباشد که دارای دندان ها خراب است و لذا به دنبال درمان ان ها نمیرود و داشتن آگاهی به وجود این پوسیدگی ها به یکی از طرق زیر برای بیمار حاصل میگردد.
- برای اینکه دندان ها سلامت هستند باید به نزد دکتر دندانپزشک رفته 
- با آگاهی از علائم پوسیدگی خودش متوجه آن میگردد.
- دندان درد میگیرد و بیمار برای معالجه به نزد دکتر دندانپزشک رفته 

باید دانست که بهترین حالت نیاز به کشف نیاز ارتقا آگاهی است و بدترین حالت ان بروز بیماری است.
با توجه به مطالب فوق ضرورت دانستن بیشتر از سلامت دهان و دندان کاملا آشکار است . اطلاعات اولیه و ضروری دندانپزشکی میتواند از جهات زیر برای تک تک اعضای خانواده مفید باشد.
1-    والدین که مسیولیت حفظ و سلامت کودکان خود را برعهده دارند میتوانند با مطالعه کردن مطالب این سایت و راهنمایی هایی که برای حفظ و سلامت دندان های خود و کودکان خود آشنا شده و ضمن نظارت دقیق  و مراقبت از سلامت دهان و دندان کودکان خود در موقع مناسب نسبت به پیشگیری و درمان بیماری های احتمالی اقدام کرد.
2-    افراد خانواده با مطالعه کردن راهنمایی های ذکر شده در این سایت میتوانند مانند دکتر دندانپزشک از بیماری های خود مطلع شوند و به خوبی بتوانند سلامت دهان و دندان های خود را بر عهده بگیرند.
3-    این مطالب میتواند نقش یک دکتر دندانپزشک را ایفا کرده و با کسب کردن آگاهی های بیشتر نسبت به بیماری که دارند دندانپزشک خود را انتخاب کنند و با آگاهی لازم عمل کنند.
طبق نظر سازمان بهداشت جهانی هرچه سطح بهداشت جهانی و آگاهی های مردم در جامعه بال رفته به همان سطح نیز به سلامت بیشتری منجر شده و به همین دلیل است که بیشتر سازمان های بهداشت با انجام کلاس های آموزش اولیه برای بهداشت دهان و دندان به افراد خانواده اقدام کرده تا این قشر موثر بتوانند اطلاعات خود را به افراد دیگر و فرزندان وخانواده خود انتقال داده .
یکی از شاخص های مهمی که در رابطه با سلامت هر جامعه در حیطه ی دهان وبیماری های دهانی و درمان آن است مراجعه کردن به مراکز درمانی بوده و هر چه مراجعه کردن مردن به این مراکز بیشتر باشد آگاهی مردم برای معالجه نیز بالاتر رفته چون در برخی جوامع زیادی به دکتر دندانپزشک مراجعه میکنند تا معاینه شوند زیرا به سلامتی و زیبایی خود حساس هستند.  

 

 

 

از دیگر مطالب ما در سایت دیدن نمایید :

 

زیبایی خنده
لبخند هالیوودی
دندانپزشکی زیبایی
لبخند زیبا
زیبایی لبخند
طراحی لبخند
اصلاح طرح لبخند
لمینت
لمینت دندان
قیمت لمینت دندان
هزینه کاشت دندان
کاشت دندان
کشیدن دندان عقل
کشیدن دندان
کاشت دندان ایمپلنت
سایت دندانپزشکی
کلینیک دندانپزشکی
دندانپزشک
دندانپزشکی
دکتر دندانپزشک
کامپوزیت وینر
ایمپلنت
ایمپلنت دندان
جرم گیری دندان
جراحی لثه

جمعه 28 اسفند 1394 ساعت 11:03 | توسط: hamid | چاپ مطلب

دندانپزشک

دندانپزشک

 

  خوب چه کسی است ؟

 


یکی از زیر شاخه های علم پزشکی، دندانپزشکی است.در اینجا قصد داریم کمی بیشتر با این رشته علمی و تخصصی آشنا شویم و اطلاعاتی در این زمینه به دست آوریم:
این شاخه یکی از مهمترین و اساسی ترین و البته کاربردی ترین شاخه های پزشکی محسوب می شود.اگر بخواهیم عمده کار دندانپزشکی را بررسی کنیم در نهایت به این نتیجه خواهیم رسید که این شاخه به شناخت عصب های داخلی دهان، شناخت انواع جنس دندان ،بیماری های مربوط به دهان و دندان، و در نهایت نحوه چیدمان دندانها و کشیدن ،ترمیم و عصب کشی دندان تقسیم خواهد شد.
همانگونه که می دانید یکی از ابتدایی ترین و همچنین اصلی ترین وظیفه یک فرد متخصص در این زمینه این است که به خوبی با نوع چیدمان و جنس دندان بیمار آشنایی داشته باشد.این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا در بسیاری از موارد تشخیص درد و بیماری در دهان و دندان بدون تشخیص جنس و اسکلت بندی فک و دندان میسر نخواهد شد.در نتیجه یکی از اولین اصول دندانپزشکی تشخیص و تعیین نوع دندان و علاوه بر آن میزان ادامه داشتن دندان در لثه و همچنین میزان مقاومت آن نسبت به لثه می باشد.
پس از آن پزشک مربوطه می بایست در زمینه انتخاب مواد و تشخیص مهارت کافی را داشته باشد.زیرا همانگونه که می دانید در بسیاری از موارد ممکن است فرد بیمار در ناحیه ای از دهان خود دچار درد شده باشد ولی درد از ناحیه دیگری باشد و به عبارت دیگر درد از جانب آن ناحیه که بیمار تصور میکند نباشد.در این گونه موارد وظیفه فرد دندانپزشک این است که به درستی تشخیص بدهد و بیمار را قانع کند که درد از ناحیه ای که او تصور می کند نیست.البته تشخیص درد یکی از مهمترین مباحث در حرفه دندانپزشکی می باشد زیرا در صورت تشخیص نادرست ممکن است یک دندان سالم به جای دندان خراب کشیده شود و درد نیز همچنان به قوت خود باقی بماند که در این صورت لطمه ای جبران ناپذیر به بیمار وارد شده است زیرا هر عدد از دندانها انسان مبلغی معادل 40 میلیون تومان ارزش مادی دارد.ولی از ارزش مادی دندان که بگذریم هیچ ماده دیگری در دنیا نمی تواند جایگزین اصل ماده دندان بشود و مواد جایگزینی که بشر تا کنون کشف کرده و مورد استفاده قرار داده است اگر چه بسیار جالب و مفید است اما هرگز نمی تواند جای جنس دندان طبیعی را داشته باشد.
بنابر این در دندانپزشکی یک تشخیص اشتباه می تواند یک انسان را از دشتن نعمت یک دندان سالم تا آخر عمر محروم نماید.
پس از تشخیص درست و تعیین ناحیه آسیب دیده نوبت به درمان آن می رسد.بسیاری از دندان ها با کمی ترمیم می توانند تا سالیان سال برای افراد کار بکنند و مورد استفاده قرار گیرند.ولی در برخیموارد نیز ممکن است تنها راه برای یک دندان کشیدن آن باشد.در مواقعی که نیاز به کشیدن دندان می باشد ،باید منطقه مربوطه به خوبی بی حس شود تا بیمار دچار درد و استرس نشود و پس از آن است که می توان مراحل کشیدن دندان را انجام داد.
در بسیاری از موارد نیز در حرفه دندانپزشکی ممکن است همانگونه که گفته شد یک دندان تنها به ترمیم نیاز داشته باشد.به طور کلی دو نوع ترمیم در این رشته وجود دارد.ابتدا ترمیم سطحی و در صورت کار ساز نبودن این نوع ترمیم ،ترمیم عمقی و یا عصب کشی در دندان میتواند موثر باشد.
درمان سطحی زمانی قابل انچام می باشد که هنوز مقدار از دندان سالم است و از سطح دندان هنوز هم می توان استفاده کرد به این صورت که روزنه ای در آن یافت نمی شود و اسید های دهان، کل دندان را نابود نکرده باشند.البته در برخی موارد دیده می شود که سطح دندان کاملا سالم است ولی از نواحی دیگر و تنها با یک روزنه کوچک اسید به درون لثه وارد شده و اصطلاحا به عصب رسیده است که در این صورت ترمیم سطحی کار ساز نمی باشد.
شاید بتوان گفت که بیش از نیمی از کار در دندانپزشکی به تشخیص درست و به جا مربوط می شود.اگر درمواردی امکان تشخیص دقیق در دندان و درد وجود نداشت،دست اندر کاران در رشته دندانپزشکی به تکنولوژی روی می آورند و تجویز به گرفتن عکس هایی از دندانی که مشکوک به بیماری است می کنند.این نوع عکس ها که با اشعه ایکس انجام می شوند در صورت تکرار شدن در طول زمان می توانند مضر و سرطان زا باشند ولی برای چند مورد خاص موردی ندارند.پس از گرفتن عک از ناحیه مربوطه نوبت به تشخیص مجدد میرسد.این پروسه در دندانپزشکی کاملا طبیعی و مرسوم است و در مواردی که تشخیص سخت باشد از این روش استفاده می کنند.پس از تشخیص مجدد و احساس نیاز برای ترمیم یک دندان (اگر ترمیم سطحی باشد ) می توان اقدام به پر کردن آن کرد.به این صورت که پس از بی حس کردن یا به اصطلاح سر کردن دهان ،مواد خاکستری و سیاه رنگی را بر روی دندان مورد نظر خواهند ریخت و به شکل دهی آن خواهند پرداخت.
اما تمامی مراحل و نکات دندانپزشکی به موارد فوق ختم نمی شوند.علاوه بر موارد گفته شده ،هر پزشک وظیفه خاصی به عهده دارد که آن هم احساس راحتی با بیمار و در صورت وجود استرس در بدن بیمار ،او را آرام کند و از لحاظ روحی او را درک کند.تقریبا همه پزشکان در هر زمینه ای این وظیفه را بر عهده دارند.و فرقی هم نمی ند که پزشک عمومی باشد یا دارای تخصص خاصی باشد.
در این حرفه امکانتات و تکنولوژی بسیار مهم هستند و هم به بیمار و هم به پزشک می تواند در مراحل درمان کمک ویژه ای بکند.زیرا همانگونه که می دانید نور پردازی اگر نادرست باشد علاوه بر آنکه ممکن است باعث تشخیص اشتباه شوند ،اگر دارای مقدار نامتناسب و رنگ و تمرکز نا هماهنگی باشند و در زاویه خاصی نسبت به بیمار تابانده شود ممکن است باعث ایجاد استرس در بیمار شود.
اگر قصد دارید در حرفه دندانپزشکی به موفقیت دست یابید و دارای مهارت شوید باید همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که آرامش بیمار از تمامی فرایندها مهم تر است زیرا تا زمانی که بیمار آرامش نداشته باشد پزشک نیز تمرکز کافی را ندارد و اگر این امر ادامه یابد ناخودآگاه استرس بیمار به پزشک نیز منتقل می گردد.

 

 

با پیشرفت های زیادی که در علم دندانپزشکی صورت گرفته است امروزه اصلا دلیلی وجود نخواهد داشت تا شما بخواهید اگر دندانی کج و بد شکل در دهان دارید وجود انرا تحمل نمایید.شما می توانید صاحب لبخندی زیبا باشید و اگر هم مشکلی در شکل و چیدمان دندان هایتان وجود دارد براحتی توسط متخصصین دندانپزشکی قابل برطرف شدن است.
گاهی اوقات برای اینکه به دندان ترمیم شده خود شکلی طبیعی تر دهید و یا اندازه تراشیده شده و کوچک شده آن را به حالت طبیعی برگردانید نیاز است تا از روکش استفاده نمایید.برای این کار باید توسط دکتر دندانپزشک  به صورت دقیق برای دندان مورد نظر شما انجام شود.البته روکش ها به دلایل مختلفی در دهان قرار می گرند . گاهی تنها برای زیبایی دندان می باشند و گاهی برای  حفاظت از یک دندان ضعیف و ترمیم شده که قبلا شکسته و الان نیزا به مراقبت بیشتر دارد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
البته زمانی هم که از ایمپلنت دندانی استفاده می کنید حتما نیاز است تا بعد از ان از یک روکش مناسب استفاده کنید.در واقع از روکش به عنوان درمانی برای از بین بردن دندان های بدرنگ و بد شکل استفاده می شود و باعث ایجاد زیبایی در ترتیب نمایش دندان ها خواهد شد.

مزایای پروتزهای متکی بر ایمپلنت ( قسمت سوم )
در چک لیست زیر برای موارد یکه روکش دندان توسط دندانپزشک ها پیشنهاد می شود را عنوان کرده ایم :
1-اگر دندان شما دارای مواد پر کردنی زیادی باشد و قادر نباشد به تنهایی فشار  های حاصله از جویدن را تحمل نماید نیاز به روکش خواهید داشت.
2-اگر تاج دندان شما بشکند حتما به روکش نیاز دارند.
3-اگر دندانی دارید که عصب کشی شده باشد به دلیل اینکه میزان پوسیدگی در ان زیاد بوده به احتمال زیاد نیاز به روکش خواهد داشت.
4-عوامل مرتبط با زیبایی دهان و دنان نیز عاملی در جهت گذاشتن روکش است.مثلا اگر دندانی تیره دارید  می توانید از این ترفند استفاده نمایید.
اما اگر شما تعداد ی از دندان های تان را دست بدهید و دچار مشکل جویدن و حتی حرف زدن شوید برای این حالت از بریج استفاده می کنند. در واقع بریج یک روش درمانی است که به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد و با این اقدام به مشکل کاهش جویدن شما نیز کمک بزرگی خواهد کرد.بریج دارای نمای زیبایی بوده و علاوه بر رفع مشکلات جویدن می تواند باعث زیبایی دهان شما نیز شود. جنس بریج از آلیاژ هایی همچون طلا و یا پرسلن می باشد. برخی از بریج ها متحرک هستند و یم توانید هر وقت که خواستید آنها را از دهان خود در آورید و برخی از انها به صورت ثابت می باشند
اما مواردی که به شدت توصیه می گردد تا از حتما از بریج استفاده نمایید زمانی است که شما دندان و یا دندان هایی را زا دست داده اید و سایر دنان های کناری شما قادر به تحمل فشارهای وارد شده بر اثر جویدن را ندارد . در این زمان حتما باید اقدام به قرار گرفتن بریج در دهان خود توسط یک دکتر دندانپزشک نمایید.

مزایای پروتزهای متکی بر ایمپلنت ( قسمت اول )
اما در مرود ایمپلنت که این روزها شاهد هستیم اهمیت زیاید به ان شده است و افراد زیادی هم اقدام به ایمپلنت دندان کرده اند. اول اینکه از همین الان بگوییم هر چقدر هم که علم پیشرفت کند هیچگاه هیچ چیز جایگرین دندان های طبیعی شما نخواهد شد.اما به هر حال شما ممکن است به خاطر حوادث و یا بیماری دندان و یا دندان هایی را از دست بدهید.حال تکلیف چیت.؟ بله یکی از روش هایی که در این مواقع مورد استفاده قرار می گیرد همان ایمپلنت است.روش کار بدین صورت است که باید توسط دندانپزشک یک پایه فلزی وارد لثه شما شود. این پایه فلزی در حکم ریشه دندان بوده و دقیقا به فک متصل می شود. بعد از محکم کردن ریشه دندانپزشک یه دندان مصنوعی را براحتی بروی این پیچ که حکم ریشه را دارد قرار خواهد داد و بدون اینکه کسی متنوجه شود شما دندانی مصونعی را جایگزین دندان اصلی خود نموده اید چرا که از لحاظ ظاهری دقیقا مانند یک دندان طبیعی می باشد.
البته به دلیل اینکه پایه فلزی باید در لثه شما قرار گیرد به همین منظور باید جراحی بروی لثه شما صورت گیرد و شما باید قبل از آن دارای سلامتی کامل باشید و مشکلی از این بابت نداشته باشید.وجود لثه هایی سالم و دارا بودن استخوان کافی برای این منظور جز الزمات کار است.ایمپلنت یا دندان کاشتنی تشکیل شده است از پایه‌ای که عمدتاً از جنس فلز تیتانیوم بوده و توسط جراح در استخوان فک کار گذاشته شده و سپس بر روی آن دندان قرار می‌گیرد. 
اما اگر بخواهیم به صورت مرحله به مرحله درباره نحوه  کاشتن دندان ایمپلنت برایتان توضیح دهیم بدین شرح است که ملاحضه می فرمایید :
در مرحله اول باید بروی لثه شما جراحی صورت گیرد تا بتوان پایه فلزی را در لثه قرار داد. مدت زمان انجام جراحی ممکن است حتی تا چند ساعت به طول بیانجامد و بعد از اینکه به خوبی این کار صورت گرفت باید مدت زمان شش ماه نیز از ان بگذرد تا استخوان های کنار لثه در کنار پایه فلزی رشد کرده و انرا محکم و مستحکم نماید.گاهی اوقات برخی از ایمپلنت ها دوباره نیاز به یک جراحی دیگر دارند تا در اصطلاح یک رابط را به دندان جایگزین متصل نمایند.اما در اکثر ایمپلنت هایی که صورت می گیرد این پایه از قبل وجود داشته و دیگر نیاز به جراحی دوباره نخواهید داشت.
بعد از بهبودی که در لثه ها صورت گرفت نوبت به مرحله بعدی خواهد رسید .حال نوبت ساخت دندان های مصنوعی است و باید بعد از ساخت انرا بروی پایه قرار گرفته در لثه پیچ کرد . این مرحله چون نیاز به دقت فراوان دارد و باید به صورت دقیق در لثه قرار گیرد ممکن است به خودی خود نزدیک به دو ماه زمان ببرد.این نوع جراحی یا در مطب دندانپزشکی بوسیله بی حسی موضعی و یا رد بیمارستان توسط بیهوشی صورت می گیرد. بعد از ان نیز باید طبق دستوران دکتر خود نسبت به حفظ بهداشت دهان و دندانتان اقداماتی را همیشه انجام دهید.

جرمگیری و بروساژ

اما روی دیگر برای ترمیم دندان که به صورت غیر مستقیم انجام می شود و باید از ان در بریج و یا روکش استفاده شود.در این مدل استحکام بیشتر از حالت پرسلن می باشد. ابتدا دندانپزشک بخشی از دندان شما را تراش خواهد داد تا بتواند از ترمیم استفاده شده بروی دندانتان اساتفاده نماید.معمولا بعد از جایگذاری بخش ترمیمی شده بروی بخش تراش داده شده در ابتدا ممکن است نسبت به سرما کمی دندانتان حساس باشد که امری طبیعی می باشد و معمولا افراد رد یان حالت دچار هیچگونه مشکل و یا عوارضی بعد از آن نخواهند شد جز تعداد معدودی که ممکن است نسبت به ان فلز به کار رفته آلرژی داشته باشند.
اام می توان از آلیاز طلا که به همراه مس و برخی دیگر از فلزات است نیز در ترمیمی دندان استفاده کرد.از این آلیاز در زمان ایتفاده به عنوان بریج و یا روکش ممکن است بیشتر استفاده شود.در این حالت آلیاز به کار رفته در مقابل خوردیگ و تیرگی فوقالعاده مقاوم بوده و در مقابل شکستن نیز بسیار مستحکم است.
اما می توان به جای این آلیازها از دیگر آلیازها فلزی غیر قیمتی ینز استفاده نمود.رنگ اینگونه فلزات به صورت نقره ای بوده و نسبت به خوردگی و تیرگی نیز مقاوم می باشند و در مقابل فشار ها نیز همینطور..


برخی از مواقع خطرات و حتی بیماری ها و مشکلاتی برای دهان به وجود می آید که دندانپزشک در آنها نقشی ندارد.اقدامات درمانی در زمینه دندانپزشکی همیشه هم بدون دردسر نیست و ممکن است علاوه بر دردهایی که در زمان پیش از درمان و حین درمان برای فرد به وجود می آید، در دوره پس از درمان نیز فرد از شر آنها خلاص نشود.باید به این نکته توجه داشت که علت بسیاری از دردها پس از درمان هیچ ارتباطی با پزشک ندارد.برخی از افراد انتظار دارند به محض اینکه از مطب دندانپزشکی خارج شدند، بتوانند به راحتی و بدون درد و مانند گذشته غذا بخورند و انگار نه انگار که در دوره نقاهت بعد از عمل به سر می برند.
اکنون می خواهیم به برخی از دردهایی که دندانپزشک در آنها هیچ نقشی ندارد بپردازیم
به عنوان مثال در بعضی از افراد به خصوص آنهایی که به مصرف الکل و مواد مخدر اعتیاد دارند ممکن است با کشیدن دندان خلفی حفره ای به وجود بیاید که رد شدیدی با خود به همراه دارد.همانگونه که می دانید دندان های خلفی دندان هایی هستند که به سختی از دهان خارج می شوند و کشیدن آنها در اکثر موارد به جراحی منجر می شود.باید بدانید که وجود حفره در این گونه شرایط هیچ ربطی به دندانپزشک ندارد.علت درد این است که با کشیدن دندان عقل حفره ای در آن ناحیه به وجود خواهد آمد که با نرسیدن خون به این حفره درد شروع می شود.
یکی دیگر از شرایطی که ممکن است برای بیمار سخت باشد این است که در دوره پس از مراحل درمانی ممکن است فرد دچار حساسیت شود و در قسمت درمان ترمیمی خود احساس ناراحتی و ضعف کند.
باید به یاد داشته باشید که احتمال بروز برخی حساسیت ها برای افراد پس از اقدامات دندانپزشکی وجود دارد.این حساسیت ها همیشه هستند و کسی در این زمینه مقصر نیست.در اکثر مواقع این نوع تنش ها در عرض چند روز از بین خواهند رفت و چاره ای به غیر از تحمل آنها در این چند روز وجود ندارد از جمله این تنش های دهانی و حساسیت ها می توان به احساس ضعف و سستی در لثه و در ناحیه ای که اقدم درمانی صورت گرفته است، اشاره نمود.دندانپزشک در به وجود آمدن این نوع حساسیت ها هیچ نقشی ندارد و این گونه مشکلات تنها نیاز به زمان دارند.
به طور کلی دردها و ورم هایی که پس از کشیدن دندان و مخصوصا دندان های آسیباب به وجود می آیند، به گذر زمان نیاز دارند و کاملا طبیعی است که به وجود بیایند.

 

از دیگر مطالب ما در سایت دیدن نمایید :

 

زیبایی خنده
لبخند هالیوودی
دندانپزشکی زیبایی
لبخند زیبا
زیبایی لبخند
طراحی لبخند
اصلاح طرح لبخند
لمینت
لمینت دندان
قیمت لمینت دندان
هزینه کاشت دندان
کاشت دندان
کشیدن دندان عقل
کشیدن دندان
کاشت دندان ایمپلنت
سایت دندانپزشکی
کلینیک دندانپزشکی
دندانپزشک
دندانپزشکی
دکتر دندانپزشک
کامپوزیت وینر
ایمپلنت
ایمپلنت دندان
جرم گیری دندان
جراحی لثه