شوکران

همه زیبا

شوکران

همه زیبا

هوشمندی

هوشمند سازی مدارس

هوشمند سازی مدارس گامی بزرگ در تحول نظام آموزشی.با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن آموزش هوشمند ، کم کم مراکز آموزشی نیز به سیستم های هوشمند جهت آموزش مجهز گردیده اند.با استفاده از آموزش هوشمند می توان محتوای آموزشی را به شکل کاملا بصری برای دانش آموزان به اجرا گذاشته تا به وسیله آن بتوانند درک بهتری از محتوای آموزشی داشته باشند و همچنین مطالب را با عمق بهتری فرا گیرند.

توسط هوشمند سازی مدارس آموزش دچار تحول بزرگی شده و روش های سنتی آموزش کم کم منسوخ شده اند.در یک لاس هوشمند ابزارهای زیر مورد نیاز می باشند

1- ویدئو پروژکتور

2-رایانه

3-کادری جهت نمایش تصویر ویدئو پروژکتور که عموما پرده نمایش و یا تخته وایت برد می باشد.

4- برد هوشمند که البته یک ابزار اختیاری می باشد.

محتوای آموزشی تولید شده توسط کامپیوتر و از طریق پورت خروجی آن به ویدئو پروژکتور انتقال داده شده و نمایش داده می شود.دانش آموزان می توانند مطالب را بصورت ویدئو صوت و یا تصویر مشاهده کرده و بسیار راحت تر آنها را فراگیرند.

smart-school-670x300

ارائه محتوای آموزشی امری بسیار مهم در استفاده از یک کلاس هوشمند می باشد که در حقیقت بدون داشتن محتوای آموزشی مناسب استفاده از کلاس هوشمند هیچ سودی نداشته و بدتر به عنوان ابزاری دست و پا گیر قلمداد می شود.با توجه به نظر سنجی های انجام شده در خصوص استفاده و یا عدم استفاده از کلاس هوشمند ، دبیران کهنه کار که آشنایی کمتری با سیستم های رایانه ای دارند ، کلاس هوشکمند را بسیار دست و پا گیر شمرده و میل به تدریس سنتی دارند.اما چیزی که در حقیقت واضح و مبرهن است این است که استفاده از یک کلاس هومشند در کنار ارائه مطالبی و محتوای آموزشی مفید می تواند ضمن تسریع در فرایند آموزشی باعث ماندگاری طولانی تر مطالب آموزشی در ذهن دانش آموزان گردد.

هوشمند سازی مدارس

شرکت فنی مهندسی  ایلیا دیتا با بیش از 5 سال تجربه در زمینه هوشمند سازی مدارس و نصب و راه اندازی انواع کلاس هوشمند در خدمت شما می باشد.

 

تعمیر ویدئو پروژکتور

ایلیا دیتا ارائه خدمات نگهداری و تعمیرویدئو پروژکتور  تامین ملزومات نصب ، لامپ ویدئو پروژکتور

مهم ترین نکات استفاده از ویدئو پروژکتور به شرح ذیل می باشند.امید است تا با رعایت این نکات هزینه خذمات و نگهداری دستگاه تا حد ممکن کاهش یابد.

اگر محیطی که می خواید در آن از ویدئو پروژکتور استفاده کنید سرد است سعی کنید حد الامکان دستگاه را روشن نکنید.این کار باعث می شود تا عمر لامپ دستگاه کاهش یابد.به دلیل استفاده از کریستال در بدنه لامپ ، سرد و گرم شدن می تواند به لاپ دستگاه آسیب وارد کند و یکی از پر هزینه ترین خدمات جهت تعمیر ویدئو پروژکتور تعویض لامپ آن می باشد.

زمانی که می خواهید دستگاه را خاموش کنید هرگز یکباره آن را از برق نکشید.زیرا بدلیل استفاده از آن لامپ و هیت سینک های دستگاه به شدت گرم شده اند و زمانی که شما کلید پاور روی ریموت و با خود دستگاه را فشار می دیهد ممکن است مدتی فن ها روشن بمانند تا دستگاه را خنک کنند و از رسیدن آسیب به آن جلوگیری کنند.

تعمیر ویدئو پروژکتور

همیشه مراقب باشید تا دستگاه شما مورد اصابت ضربه قرار نگیرد.این اتفاق ممکن است زمان جابجایی دستگاه نیز اتفاق بیفتد.وارد شدن ضربه به یک ویدئو پروژکتور می تواند تنظیم آینه های آن را بهم بزند و در نتیجه تصویر شما از حالت تراز در آمد و در نقاطی دچار کشیدگی های نا معقول می شود.

بدلیل تولید گرمای زیاد توسط دستگاه باید فن های آن بطور دائم در حال کار و خنک کردن دستگاه باشند.از این رو به طبع پس از مدتی سینک ها و فن دستگاه شما دچار خاک گرفتگی می شوند و این مرحله زمانی است که دستگاه شما نیاز به سرویس دارد.در غیر اینصورت سنسور فن و لامپ دستگاه آسیب جدی می بینند.دلیل این امر این است که سنسور فن دستگاه با توجه به گرمای تولید شدخ توسط آن دور فن ها را زیاد و کم می کند.هنگامی که فن ها توانایی خنک کنندگی خود را از دست بدهند باید با دور بالاتری کار کنند و پس از مدتی حتی با دور بالا نیز قادر به خنک کردن دستگاه نمی باشند.همین امر سبب گرم شدن بیش از حد لامپ شدهخ و عمر آن را به شدت کاهش می دهد.

جهت سرویس ویدئو پروژکتور و تعمیر ویدئو پروژکتور و فن ها هرگز آن را مستقیما در معرض وزش شدید باد پمپ و یا بلوور قرار ندهید.با این کار شما لامپ آن را نابود می سازید و همیشه سعی کنید سرویس دستگاه را به متخصص بسپارید.

دوربین مدار بسته

امروزه وجود دوربین مدار بسته در هر مکانی که دارای اشیا با ارزش باشد مرسوم گردید ه است .حتی برخی از اصناف جهت اخذ مجوز کسب ملزم به نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته می باشند.

با توجه به اهمیت روز افزون امنیت در مقوله ی کسب و کار دوربین مدار بسته به عنوان مهم ترین حسگر و عامل امنیتی در هر مکان به شمار می آید.

دوربین مدار بسته

یک سیستم مدار بسته علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم به پیگیری یافتن سارق پس از وقوع جرم نیز کمک می کند.

برای نصب یک سیستم مدار بسته باید در نظر داشته باشید که توقع شما از یک سیستم امنیتی مدار بسته چیست ؟ آیا فقط به دریافت تصاویر کلیات محل نیاز دارید و یا اینکه جزییات نیز برای شما مهم می باشد و این یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از نصب دوربین مدار بسته باید با کارشناس آن مطرح کنید.

مورد بسیار مهم دیگر ، فضاهای مورد نیاز جهت پوشش دقیق تر می باشد.چنانچه محل خاصی برای شما اولویت دارد آن را نیز با کارشناس مطرح کنید.

یکی از موارد بسیار مهم برای نصب دوربین مدار بسته میزان بودجه شما می باشد.دوربین مدار بسته تحت شبکه گرانترین نوع سیستم مدار بسته و همچنین نوع آنالوگ ارزانتذین نوع آن می باشد.مشخص است که هزینه بیشتر برابر است با کیفیت تصویر بالاتر و رضایتمندی بیشتر.

دوربین مدار بسته

با توجه به طیف وسیع کاربرد دوربین مدار بسته در صنعت ، خانه و سایر اماکن انواع مختلف و با قیمت متفاوتی از این محصول در بازار موجود می باشد.انتخاب نوع مناسب همواره می تواند ضمن صرف هزینه معقول ، کارایی بهتری را حاصل می کند.

امروزه سیستم های امنیتی مدار بسته امکانات بسیاری را به مشتریان عرضه می کنند.توانایی انتقال تصویر و همچنین ارتباط دو طرفه ، به اشتراک گذاری تصویر ، ظبط تصاویر در بازه های طولانی مدت و بسیاری امکانات دیگر در اختیار شما قرار دارند تا بتوانید امنیت اماکن خود را هر چه بهتر تضمین نمایید.

پارامترهای مهم در انتخاب ویدئو پروژکتور

شدت روشنایی :
به عنوان یکی از پارامترهای اصلی در انتخاب ویدئو پروژکتور بوده که رابطه مستقیم با قیمت دارد. انسی لومنز هرچه بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر می رود و برای محیط های بزرگ تر و با نور بیشتر از پروژکتورهایی با شدت روشنایی بالاتری باید استفاده کرد .
پس در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که برای چه محیطی میخواهید استفاده کنید.

ویدئو پروژکتور
قدرت تفکیک یا رزولیشن :
این پارامتر رابطه مستقیم با حالت صفحه نمایش کامپیوتر شما دارد. هرچه رزولیشن یا قدرت تفکیک بالاتر باشد امکان پخش تصازدر با وضوح بالاتر نیز وجود دارد
SVGA( 800*600) – XGA (1024*768) – SXGA ( 1280*1024) – SXGA+ (1400*1050) – UXGA (1600*1200)

رزولوشن ویدئو پروژکتور
کنتراست :
کنتراست نشانگر تضاد درجه بین رنگ سیاه و سفید درتصاویر پخش شده توسط ویدئو پروژکتور می باشد.هرچه کنتراست یک دستگاه بالاتر باشد فاصله بین سیاه ترین نقطه و سفید ترین نقطه بیشتر بوده که باعث تفکیک بهتر رنگها در فاصله این دو رنگ می باشدو در نتیجه وضوح تصویر بهتر می باشد.

کنتراست ویدئو پروژکتور
طول عمر لامپ تصویر :
در این پارامتر بستگی به اعلام عمرلامپ توسط کمپانی تولید کننده و طریقه استفاده کاربر از ویدئو پروژکتور دارد که چنانچه سرویس های ادواری صورت گیرد عمر لامپ تصویر با عمر لامپ تصویر اعلام شده توسط کمپانی نزدیکتر خواهد بود و راه دیگر این است وارد منوی دستگاه شده و شدت روشنایی را کاهش داده تا عمر لامپ تصویر بیشتر شود.

لامپ ویدئو پروژکتور
تعداد ورودی خروجی ها :
بسته به نیاز کاربر تعریف میشود و باید در هنگام خرید دقت نمایید که به کدام ورودی و خروجی نیاز دارید که معمولا در پروژکتورهای امروزی فول پورت بودن را در نظر میگیرند.

پورت های ویدئو پروژکتور
وزن  پروژکتور :
باید دقت داشته باشید که به چه منظور میخواهید استفاده کنید برای مثال یک مدیر سعی بر آن دارد که تا حد امکانویدئو پروژکتور قابل حمل باشد تا در جلسات خود بتواند از آن استفاده کند.

کاربرد های برد هوشمند

می توان این ابزار کارآمد را در دانشگاه ها و مدارس و همچنین سالن های کنفرانس استفاده کرد.در کل هر جا از یک سیستم آموزشی هوشمند استفاده گردد وجود برد هوشمند یک ویژگی آموزشی هوشمند و بسیار مهم به شمار می رود.

برد هوشمند

اصول کاکرد برد هوشمند

برای استفاده از برد هوشمند الزام به استفاده از یک ویدئو پروژکتور داریم.پس از ثابت نمودن کادر تصویر اقدام به کالیبره کردن برد می نماییم و شروع به کار با برد می نماییم.این ابزار هنگام لمس سطح تخته مختصات انگشت شما را محاسبه می کند و برای لمس ارسال می نماید.سیستم عامل نیز متوجه آن شده و در همان نقطه یک عمل کلیک را انجام می دهد.

هر برد  با یک کابل مستقیما به رایانه متصل می شود تا با سیستم عامل ارتباط بر قرار کند.در کنار هر برد نرم افزارهایی وجود دارند که جهت تولید محتوای آموزشی و همچنین ارائه آن استفاده می گردند.برد ها انواع مختلفی از قبل مگنتی و IR دارند.نوع مگنتی فقط با قلم مخصوص کار می کند و نوع IR توسط لمس دست و بدون نیاز به قلم کار می کند.

علاوه بر بردهای هوشمند کیت های هوشمند نیز به عنوان ابزار هوشمند ساز استفاده می گردند که با ظهور برد هوشمند استفاده از کیت هوشمند کمتر شده و تولید آنها نیز رو به توقف است.کیت های هوشمند توسط قلم مخصوص خود کار می کنند.به این صورت که ابتدا باید کیت را با کادر نمایش خود تطابق دهیم.عمل تطابق به این معنی است که کیت هوشمند شما بسته به تکنولوژی به کار رفته در آن و نوع نصب می بایست کادر نمایش تصویر ویدئو پروژکتور را به خوبی تشخیص دهد.پس از نصب کیت در محل مناسب اقدام به کالیبره کردن کیت می نماییم.کالیبره کردن کیت به این معنی است که باید مختصات گوشه های تصویر نمایش داده شده را توسط قلم اشاره کرد تا کیت همه کادر نمایش را به خوبی شناسایی کند.

برد هوشمند کیت هوشمندبرد هوشمند کیت هوشمند

برخی دستگاه های ویدئو پروژکتور خود دارای کیت هوشمند داخلی می باشند.به این نوع دستگاه ها interactive گفته می شود.برای نصب آنها نیز نیاز به نصب کیت در محل مناسب نیست.بلکه کیت هوشمند در داخل پروژکتور تعبیه گردیده است و نیاز به جانمایی نصب کیت نداریم.

برد هوشمند باعث می شود تا بتوان مفاهیم آموزشی را با کیفیت بهتری در اختیار بازدید کنندگان قرار دهیم.در نمایشگاه های عرضه محصولات نیز به کثرت شاهد استفاده از این ابزار هوشمند هستیم و برای present کردن محصولات ، کاربرد یک برد وصف نشدنی است.به علاوه اینکه نصب این ابزار بسیار راحت بوده و حتی می توان آن را روی پایه های متحرک جابجا کرد و کادر تصویر را توسط ویدئو پروژکتور نمایش داد و برد را کالیبره کرد.

کیت های هوشمند متحرک که از آنها به عنوان برد هوشمند متحرک یاد می شود نیز نوع کوچکتر و کم جا تر برد هستند که البته برای استفاده از انها نیاز به قلم مخصوص خود کیت می باشد.همراه هر برد نرم افزار راه انداز آن ارائه می گردد.اما نرم افزاری که بتوانید برای نمایش و تولید محتوای مناسب از آن استفاده کنید بسیار مهم است.

در واقع بدون داشتن محتوای آموزشی مناسب و واکنش گرا استفاده از برد ایده ی مناسبی به شمار نمی رود.جهت تولید محتوا و ارائه آن نرم افزار های whiteboard و smart class teaching software در بین مدارسی که از این محصول استفاده می کنند بیشتر کاربرد دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.