شوکران

همه زیبا

شوکران

همه زیبا

تخته هوشمند

تخته هوشمند

تخته هوشمند یا به اصطلاح بهتر برد هوشمند نوعی تخته وایت برد است که پس از اینکه تصویر ویدئو پروژکتور روی آن تابیده شد این قابلیت را دارا می باشد که تصاویر را بصورت لمسی در آورد و با استفاه از یک سیستم تعاملی بتوان محتوای آموزشی را بهتر به نمایش گذاشت.

زمانی که محتوای آموزشی به صورت تعاملی به نمایش گذاشته می شود کاربر روی تخته وایت برد توسط تولید محتوای مناسب و تعاملی توسط نرم افزار تولید محتوای مناسب ، نظیر پاور پوینت و … می توان فرایند آموزش را بصری تر کرد و محتوا را به مدت طولانی تر در خاطر دانشجویان نهادینه کرد.

تخته هوشمند

یک تخته هوشمند می تواند بصورت لمسی و یا توسط استفاده از قلم مخصوص کار کند.نوع لمسی تخته هوشمند هنگام لمس ، بدلیل قطع شدن دید مستقیم IR تعبیه شده در فریم آن ، مختصات لمس را حساب می کند و چنانچه تصویر شما بصورت صحیح کالیبره شده باشد ، آن مختصات را به نرم افزار مربوطه ارسال میکند.سیستم عامل نیز همین لمس را تشخیص می دهد و همانند یک کلیک موس با این رویداد بر خورد می کند.این پروسه برای هر لمس تکرار می گردد.

نکته مهمی که باید در نظر گرفت میزان تاخیر در لمس تخته است.هنگام لمس چندین فرایند صورت می گیرد و همین امر سبب بروز تاخیر در تخته هوشمند می شود.در حقیقت دلیل اصلی این تاخیر تا حدی مربوط به خود برد و قیمت دیگر مربوط به سیستم عامل می باشد.تخته های امروزی تقریبا بصورت real time عمل لمس را انجام می دهند.دلیل این امر نیز وجود پردازنده داخلی در خود تخته است که بار پردازش را از روی کامپیوتر بر می دارد.

برای نصب یک تخته هوشمند باید در نظر داشته باشیم که تخته در جای خود محکم و ثابت باشد.ویدئو پروژکتوری که تصویر را روی آن انتشار می دهد نیز ثابت باشد و تا حد امکان تصویر ویدئو پروژکتور اندازه کادر برد هوشمند باشد.اگر قبلا ویدئو پروژکتور در فضایی نصب شده باشد و بعد بخواهیم برد هوشمند را به آن اضافه کنیم ممکن است مجبور شویم پروژکتور را جابجا کنیم.

فروش دوربین مدار بسته

شرکت فنی و مهندسی ایلیا دیتا مجری فروش دوربین مدار بسته نصب و راه اندازی سیستم های مانیتورینگ ، هوشمند سازی مدارس

فروش دوربین مدار بسته نیاز به تخصص کافی فرد فروشنده دارد تا بتواند به درستی نیاز مشتری را آنالیز کند و تجهیزات مناسب را به او پیشنهاد دهد.گاهی اوقات بوسیله اشتباه در جانمایی دوربین مدار بسته و همچنین انتخاب تجهیزات نا مناسب ، هزینه های نصب و راه اندازی یک پروژه  چندین برابر شده و موجب نارضایتی مشتری می گردد.

به عنوان مثال قرار گرفتن لنز دوربین در مقابل نور آفتاب ممکن است قسمتی از تصویر دوربین را سفید کند که اصلا قابل قبول نیز.همین حالت ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک دوربین به ناچار در مقابل نور آفتاب نصب شده است و مجهز به تکنولوژی WDR نمی باشد.در این حالت هر تغییر جهت نور آفتاب می تواند قسمتی از تصویر را تحت تاثیر قرار دهد.

مورد دیگر که لازم است جهت فروش دوربین مدار بسته در نظر گرفته شود این است که گاهی اوقات فواصلی مد نظر مشتری هستند که توسط نصب دوربین در محلی خاص قابل پوشش نیستند.انتخاب لنز دوربین مدار بسته موردی بسیار بسیار مهم جهت بدست آوردن کادر تصویر مناسب می باشد و هر دوربینی را با هر سایز سنسور تصویر را نمی توان در هر مکانی نصب کرد.

به عنوان مثال برای پوشش یک اتاق کوچک استفاده از لنز مرسوم3.6 میلی متری توصیه نمی گردد.زیرا باعث می شود کادر تصویر زیادی را از دست بدهیم.این در حالی است که در فضای بزرگ استفاده از لنز دوربین مدار بسته با سایز 2.8 میلی متر توصیه نمیگردد.زیرا علاوه بر دور نشان دادن تصویر باعث کروی به نظر رسیدن تصویر در اطراف کادر می شود.

بسیاری نکات فنی مهم وجود دارند که در فروش دوربین مدار بسته توسط همکاران و رید آن توسط مشتری باید در نظر گرفته شود و بسیار مهم است که تمامی مشتریان و همکاران نکات اصلی و کلیدی را در نظر بگیرند تا رضایت مشتری به بهترین شکل فراهم گردد.

دوربین مدار بسته AHD

دوربین مدار بسته ahd چیست ؟ این نوع سیستم مدار بسته امروزه بسیار رایج گردیده است و دوربین مدار بسته آنالوگ با ظهور این سیستم ها رو به منسوخ شدن می رود.مهم ترین تفاوت دوربین مدار بسته ahd کیفیت تصویر بالاتر در مقابل نوع آنالوگ می باشد.در ادامه با ایلیا دیتا همراه باشید.

کلمه ahd مخفف analog high definition می باشد که همانطور که از نامش پیداست به معنی سیستم آنالوگ با کیفیت بالا است.در این نوع سیستم فشرده سازی خاصی بر روی تصوایر اعمال نمی شود و به کمک استفاده از سنسور های تصویر قوی تر و دارای قدرت پردازش بیشتر این سیستم ها دارای تصاویر با وضوح بالاتری هستند.برای استفاده از یک سیستم ahd باید در نظر داشته باشید که نوع دستگاه رکوردر تصویر یا همان DVR شما نیز باید از نوع ahd باشد و نمی توانید یک دوربین ahd را به دستگاه گیرنده تصویر آنالوگ متصل نمایید.

دوربین مدار بسته ahd

کیفیت تصویر این دوربین ها از نوع آنالوگ بسیار بالاتر می باشد ولی توانایی رقابت با نوع hdcvi و ip را ندارد.دوربین ip نوعی از دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشد که تصاویر را بصورت دیجیتال و در بستر شبکه کامپیوتری ارسال می کند.برای بیان میزان کیفیت تصویر این دوربین ها از واحد مگاپیکسل استفاده می شود.حد اکثر کیفیت ارائه شده برای تصاویر این نوع دوربین مدار بسته تا به امروز 2 مگاپیکسل بوده که البته قابل ذکر است که در ابتدای ارائه نوع 2 مگاپیکس مشکلاتی از قبیل قطع و وصل شدن تصویر همراه آنها بود که امروزه بر طرف گردیده است.

دوربین مدار بسته ahd

مزایا و معایب این نوع سیستم مدار بسته

به دلیل عدم استفاده از مکانیسم کد گزاری های پیچیده روی تصاویر دوربین مدار بسته ahd ، جهت ذخیره سای تصاویر این دوربین ها به فضای ذخیره سازی 4 برابر بیشتری نسبت به نوع آنالوگ نیاز داریم .

متراژ نهایی ارسال تصویر بدون استفاده از تکرار کننده ما بین 100 ال 150 متر می باشد

قیمت این سیستم نسبت به سایر سیستم ها از قبیل ip و hdcvi بسیار مناسب تر است.

این سیستم مدار بسته به راحتی در بستر قبلی آنالوگ قابل نصب است و نیاز به هیچ گونه تغییر در سیم کشی نداریم.

دوربین مدار بسته دید در شب

دوربین مدار بسته دید درشب چیست و چگونه کار می کند ؟ در ادامه با ایلیا دیتا همراه باشید.

دوربین مدار بسته دید در شب همانطور که از نامش پیداست توانایی نمایش و نظارت تصاویر در تاریکی مطلق را دارا می باشد.اگر به ساختار یک دوربین مدار بسته دید در شب دقت کرده باشیداطراف لنز این دوربین ها توسط LED های مادون قرمز پوشیده شده است.این LED ها که به اختصار IR نام دارند وظیفه روشن کردن محیط برای دید دوربین را به عهده دارند و بدون آنها دوربین مدار بسته دید در شب عملا توانایی نمایش تصاویر در تاریکی مطلق را ندارند.در مکان هایی که نظارت 24 ساعته مد نظر می باشد می بایست از این نوع دوربین ها استفاده گردد.

دوربین مدار بسته دید در شبدوربین مدار بسته دید در شب

امروزه اکثریت دوربین مدار بسته مجهز به تکنولوژی دید در شب می باشند و این ویژگی دیگر همراه هر دوربینی می باشد و به عنوان گزینه اضافی تلقی نمی گردد.نور یک پرتو الکترومغناطیسی است و زمانی که این پرتو از هر جسمی به چشم انسان برسد باعث می شود تا آن شی دیده شود.چشم انسان دارای یک بازه نور محدود در طیف و وموج رنگ می باشد و در خارج از آن محدوده یا بازه چشم شما هیچ جسمی را نمی بیند.فناوری دید در شب می تواند بازه ی متفاوتی را به نسبت چشم انسان رویت کند.شک زیر نشان دهنده انواع بازه نور قابل رویت توسط چشم انسان و سیستم دید در شب می باشد.

دوربین مدار بسته دید در شب

نکته شایان ذکر در مورد تمام دوربین های دید در شب این است که همه ی آنها تصاویر شب را بصورت سیاه و سفید نمایش می دهند.

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته بیسیم چیست ؟ با فراگیر شدن دوربین مدار بسته در همه ی حوزه ها انواع مختلفی از این تجهیزات به بازار عرضه شده است که قصد داریم در این مقاله نوع بی سیم آنرا مورد بررسی قرار دهیم.با ایلیا دیتا در ادامه همراه باشید.

دوربین مدار بسته بیسیم دارای انواع مختلفی است که پر کاربرد ترین آنها به شرح ذیل می باشند

1- دوربین بی سیم آنالوگ

2- دوربین بی سیم تحت شبکه

3- دوربین بی سیم مخفی

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته بیسیم آنالوگ متشکل از یک فرستنده و یک گیرنده می باشد.تصویر خورجی دوربین مدار بسته توسط سیم به ورودی تصویر فرستنده وصل می شود.در سمت دیگر گیرنده تصویر کار در یافت سیگنال فرستنده را انجام می دهد و یک گیرنده دارای پورت خروجی تصویر می باشد که در نهایت تصویر در محل مورد نظر دریافت می گردد.

این سیستم ضمن دارا بودن مزیت بی سیم دارای معایبی نیز می باشد.از مهمترین معایب آن افت کیفیت بدلیل استفاده از فرستنده و گیرنده و همچنین برد کم ارسال سیگنال توسط فرستنده و گیرنده می باشد.بدلیل استفاده از سیگنال بی سیم پهنای باند تصویر دوربین مدار بسته کاهش می یابد و باعث می شود تا تصویر افت محسوسی داشته باشد.همچنین وجود سیگنال های مزاحم از قبیل موتور های سلفی نظیر موتور آسانسور و قرار گیری در جوار برق سه فاز و دیگر عومال مخرب و نویز آفرین ، تصویر شما را بسیار در هم ریخته می کند و امروزه تقریبا استفاده از این نوع سیستم منسوخ گردیده است.

دوربین مدار بسته بی سیم تحت شبکه با استفاده از فن آوری WiFi تصاویر خود را با پهنای باند بالا و بصورت دیجیتال عرضه می کند.بدلیل برد محدود سیستم وای فای در متراژ های بلند ممکن است نیاز به استفاده از یک یا چند اکسس پوینت داشته باشیم.اکسس پوینت یک فرستنده و گیرنده در شبکه کامپیوتری بی سیم می باشد که سایر دستگاه های بی سیم در شبکه می توانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

دوربین مدار بسته بی سیمدوربین مدار بسته بیسیمدوربین مدار بسته بی سیم

 

استفاده از دوربین مدار بسته بیسیم تحت شبکه بدلیل دارا بودن قیمت بالا ، مورد محدودیت قرار گرفته است.اما لازم به ذکر است که این دوربین ها امکانات فراوانی دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم

-تصویر با کیفیت بسیار بالا تا 5 مگاپیکسل بسته به برند و مدل دستگاه

-امکان محدود کردن دسترسی منابع داخل شبکه به تصاویر دوربین

-امکان ظبط تصاویر در خود دستگاه از طریق درگاه Micro SD و قرار دادن کارت حافظه

-امکان ظبط همزمان صدا و تصویر

-امکان پخش صدا و ارتباط دو طرفه بین اپراتور و شخص مقابل دوربین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.